FANDOM

900px-Pan-Slavic flag.svg

Federacyjna Rzeczpospolita ZapadosławiiEdytuj

Federacyjna Rzeczpospolita Zapadosławii (pol. Federacyjna Rzeczpospolita Zapadosławii, Czes.Spolková republika Zapadoslawii , słowa.Spolková republika Zapadosławii) – państwo Federacyjne obejmujące terytorium Polski, Czech, Słowacji, istniejące od 2045 r., obejmująca również teren niemiec (łużyc).Formalnie państwo to zostało proklamowane w 2045 r. ).

10443457 759392370748592 231941714738266874 n

Mapa Zapadosławii Przed zjednoczeniem z Rzeczpospolitą Grodzieńską i Wieleńską.

Geneza Edytuj

Zapadosławia formalnie rozpoczeła istnienie 21 czerwca 2045 roku, do zjednoczenia się przeciwko imperializmowi zarówno Europejskiego(Islamskiemu) jak i Rosyjskiemy Miesiąc później rozpoczeły się wybory do Federalnego parlamentu w warszawie, gdzie Partia Zjednoczenia Zapadosłowiańskiego. 4 miesiące po wyborach do Parlamerntu odbyły się wybory na prezydenta. Zwyciezył Polak z partii rządzącej. Z kolei 4 lutego 2046 odbyły się wybory samorządowe gdzie również zwyciężała PZZ.

Historia Edytuj

Utworzenie państwa Edytuj

Zapadosławia jako jedyny kraj w Europie nie był podległy Federacji Europejskiej jak i Rosji. W lipcu 2047 roku Rzeczpospolita Grodzieńska zgłosiła chęć wejścia w skład Federacji Zapadosłowiańskiej. Dwa miesiące póżniej śladem Grodna poszła też Rzeczpospolita Wieleńska. 25 sierpnia 2048 roku oba państwa zostały przyjęte do federacji, ale po wejściu w skład federacji stały się cześcia Polski. Od 2050 roku Zapadosławia posiada 3 armie na kontunencie europejskim i 9 armią świata. Od 2052 roku jest w stałej radzie Biezpieczeństwa ONZ, i jest współzałożycielem Międzymorza.

Walka o zachodnią granicę Edytuj

W 2045 roku FRZS zaatakowała Islamska Republikę Niemiec, po odniesięciu zwycięstwa nad IRN Federacyjna Rzeczypospolita Zapadosławii zaanektowała terytorium łużyckie zamieszkane przez serbołużyczan.

Polityka gospodarcza Edytuj

Zapadosławia posiada gospodarkę wolnorynkową, jest 7 poteego gospodarczą na , świecie i 1 w europie .

Podział administracyjny Edytuj

Zapadosławia jest podzielona na 3 prowincje: Polską,Czeską i Słowacką

Więcej z Fandomu

Losowa wiki